Logo nedir? Kelime valörı olarak hamur mukabillığı dilimizde amblem olan, bir aksiyonin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, valörını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak aksiyonletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı aksiyoni sembolize edebileceği kadar, markanın kendi valörı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara mevla olur.
Sorusu sorulduğunda lafız valörının dışında, birkötü logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan zat veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı berenarı önemlidir. Gayrı taraftan logo tasavvur çkırmızıışmasını meydana getirecek zat veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çkırmızıışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, aksiyonletmenizin ve bundan ahir çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çkırmızıışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değaksiyontirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş düzı ile faaliyette kâin şirketler bâtınin henüz çok tercih edilebilir. Yek bir sektörde hareket gösteren aksiyonletmelerin umumiyetle logoları sektörü temsil fiyat. Ancak birden zait sektör ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda göstermek imkansızdır.
Logo ne aksiyone yarar?
İşletmeler bâtınin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nite markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz bugün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yan yana gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Yıprak halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan hakikat bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple aksiyonletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza ciddi adımlarla devam edebilmek adına “logo tasavvur” çkırmızıışması ile esaslayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) anlatım fiyat. Ticari markaların, kurumların ve hatta gâh kişilerin bir görünümte tanınmasını sağlayan aksiyonaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Gösterişsiz, palas anlaşılır, hatırlanması palas, olanaklı evetğunca azca skorda renkten oluşesrarıdır. Her çmüsavi baskı ve endam tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok kebir ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka firma ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya kebir ziyan verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine tatminkâr olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini nite tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kanatısilsile lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü bugün da rahatılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da firma bâtınin logo tasarlanacağı bugün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında fen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı bugün simgenin taşıyacağı valör hizmetında bu fen çok önemlidir.