Logo nedir? Kelime manaı olarak kök karşıtlığı dilimizde amblem olan, bir anlayışin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, manaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak anlayışletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı anlayışi sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi manaı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı dâhilerik ve anlamlara ehil olur.
Sorusu sorulduğunda sözcük manaının dışında, biryoğun logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan kişi veya kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı enikonu önemlidir. Başka taraftan logo tasarım çkızılışmasını meydana getirecek kişi veya kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çkızılışmanızı kesinlikle bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, anlayışletmenizin ve bundan ahir çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çkızılışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğanlayıştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik dâhilin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş kayranı ile faaliyette bulunan şirketler dâhilin elan çok yeğleme edilebilir. Yalnızca bir sektörde çalışkanlık gösteren anlayışletmelerin umumiyetle logoları sektörü temsil paha. Ama birden fazla sektör ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda belirtmek imkansızdır.
Logo ne anlayışe yarar?
İşletmeler dâhilin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası olmayan bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz saat aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Külüstür halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan sahiden bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple anlayışletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza sağ adımlarla devam edebilmek adına “logo tasarım” çkızılışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) tabir paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir görünüşte teşhisnmasını sağlayıcı anlayışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Gösterişsiz, zorlamasız anlaşılır, kanalırlanması zorlamasız, olası başüstüneğunca azca adetda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çtay baskı ve bölge tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok balaban ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı şirket evet da ürünlere ait logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya balaban beis verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin dâhilğine yakışır olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini kesinlikle teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taçısaf ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü saat de temizılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün evet da şirket dâhilin logo tasarlanacağı saat o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında selen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı saat simgenin taşıyacağı mana hizmetında bu selen çok önemlidir.