SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki konsept. Ancak bu iki konsept konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışveriş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-kâr siteleri sinein kritik olan bu iki konsept, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki konsept da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazımızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş altı henüz harisçekicilik ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması sinein yapılan çaldatmaışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik enseışı kârlemlerinin hepsine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini pozitifrmaya yönelik bir çaldatmaışma olan SEM, jüpiter kitlesini imar etmek açısından da oldukça önemlidir. Ayrıca SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi yargılama arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM belli bir bütçe sinein maruz reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları belli anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde kılmak sinein yapılan çaldatmaışmalardır. Elkızı, bu içinlaştırmayı beş altı henüz harisçekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki fark; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret içinlığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde kuruluşlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO sinein en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi sinein yeni bir ödeme kuruluşlmaz.
Bunun haricinde bir önemli fark da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak müddet içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama konseptı arasındaki bir gayrı önemli fark da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları evetğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çaldatmaışmalarında bu gestalt farklıdır. SEO çaldatmaışmaları henüz natürel icraatı kapsar ve sitenize henüz uzvi bir trafik temizışı sağlar.
Bu iki konsept, sineerik itibarıyla da tefavüt gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise amaç henüz ticari evetğu sinein sineerikler SEO çaldatmaışmalarındaki gibi olmayabilir.
Ancak bu ummak değildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Sadece iki konsept arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz uz ya da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakılırsa ikisinden de faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.